Fasiszta a CM?

Címkék: média cm autós criticalmass.hu empamo kdoe

2009.10.01. 16:05

Szerencsére Szombathelyen nem ennyire eldurvult a helyzet, mint azt az EMPAMO és a KDOE láttatni próbálja az alábbi sajtóközleményben:

  A Critikáll Mass egyre erőszakosabb,és bár a jogaiért harcol,semmibe veszi a többi közlekedő jogait!Bár a környezetvédelemért emel szót mégis hatalmas forgalmi dugókat gerjeszt,és további közlekedési útvonalak kisajátításával még nagyobb forgalomtorlódásokat generálna. Bár hirdeti:a kerékpár alternatíva,de az autósok ellen nyíltan fasiszta módszereket alkalmazna,szervezői pedig olyan vállalkozásokat működtetnek,amik autókkal is szállítanak. Toleranciát követel,mégis nyíltan ellenséges a munkájukat autóval végzők,és minden autót használóval szemben!A szabályok enyhítését követeli,mégis nagyívben tesznek a szabályokra.Egyirányú utcákban szembe mennek,járdákon száguldoznak,piros lámpákon áthaladnak,és nem használják a kerékpárutakat! Az EMPAMO már 2007- ben személyesen,azóta pedig több felhívásban kérte a Critikall Mass szervezőit,ne tegyék közútjainkat a közlekedő felek háborús övezetévé,ne szítsák a közlekedők ellentétjeit.A megbékélésre törekedjenek,és ne feszültség keltésre.Bár ígéret elhangzott,de a tettek és a nyilatkozatok ellentétesek! Mivel a párbeszéd süket fülekre talált,az EMPAMO és a KDOE levélben kérték a Főpolgármester helyettest,ne vegyenek el több közlekedési utat és több parkolót a gépjárművektől,a Rendészeti Minisztert pedig,hogy ne engedjen balesetveszélyes szabálymódosításokat a KRESZ-ben. Ne engedélyezzék a kerékpárok buszsávban,és a forgalommal szembeni haladását. A helyben lakók nem parkolhatnak a lakásuk előtt a körutakon.A válasz az volt:a körúti parkolók az áruszállításra, és az alkalmi forgalomra vannak fenntartva.És most ezeket a parkolókat akarják elvenni az áruszállítóktól, a tömegközlekedéstől a 10-20 százalékban alig kihasznált kerékpárutakért!
A kerékpár nem alkalmas nehéz csomagszállításra,mozgássérültek - betegek közlekedésére,ráadásul szezonális jármű,így a kerékpárutak az év nagy részében kihasználatlanok,és foglalják a helyet az amúgy is túlterhelt gépjármű közlekedéstől! Tűrhetetlennek tartjuk,hogy néhány erőszakos,felelőtlenül hőzöngő bringás semmibe vegye más közlekedők érdekeit,és azok kárára követelőzzön,habár adót nem fizetnek,több milliós beruházásokat akarnak kikényszeríteni!Vannak mellékutak,belvárosi főutca, és már van sok kerékpárút,amiken szabadon lehet közlekedniük!Nem tíz ezer bringás,hanem a naponta BKV-n közlekedő 600ezer ember,és a 600 ezer autós az igazi kritikus tömeg!

No komment (már a helyesírás és a hangnem is helyére teszi a dolgot), megtette Kükü a criticalmass.hu-n:

Tisztelt emberi parkolók, megnyugtatjuk Önöket, a városi kerékpárosok nem fasiszták . A Critical Mass szervezőjeként autóvezető is vagyok, és ahogy sejtelmesen megjegyzik, munkahelyem is használ autót és motort a biciklik mellett, ha indokolt. Önök az autóval dolgozók érdekeit velünk szemben védik, de ez tévedés. A szobafestők és üvegesek útjában nem kerékpárosok, hanem az évről évre nagyobb dugó áll. Minden kerékpárra váltó közlekedő az ő hasznukra van. Csökken a dugó, kevesebb időt töltenek közlekedéssel, többet üvegezéssel. Mi a célszerű közlekedést propagáljuk. Ennek lényege hogy nincs autós, bringás, gyalogos. Ezek mind mi vagyunk. Hétköznap biciklizek az irodámba, közben elviszem a gyereket oviba, hétvégén BKV-val megyünk a belvárosba, vagy autóval utazunk vidékre. "A kerékpárosok nem fizetnek adót, és úgy követelnek". Ugye nem gondolják komolyan? Mind adófizetők vagyunk. Esetleg a súly- és jövedéki adóra céloznak? Előbbi kb. havi ezer forint, ami még a 10 nm közterület foglalásáért is jelképes, utóbbi minden szolgáltatásban megfizetésre kerül mindannyiunknak. A maradék pedig a közlekedésfejlesztést és útfenntartást sem fedezi, nemhogy az indokolatlan autóhasználat kárait. Autótulajdonosként nem mi finanszírozzuk a körúti házak és városi műemlékek rendszeres homlokzatfelújítását, a szuburbanizáció sok száz milliárdos költségét, a szmog és zaj miatt szükséges egészségügyi kezeléseket, érték-, és életév vesztést.
Az autót vezetők évek óta egyre türelmesebbek a kerékpárosokkal, részben azért mert maguk, ismerőseik, családtagjaik is tekernek, de külföldön is sokan látják hogy ez működik. A belvárosban arányunk közelíti az 5%-ot, és éveken belül eléri a 10%-ot. Nem most születtünk, autóból, vagy buszokról ültünk át. Ennek ellenére nem követeljük az autósávok tizedét, csupán - európai fővárosok példáján felbátorodva - szeretnénk egy kerékpársáv gerinchálózatot, benne a Nagykörúttal. Hogy hány százezer kerékpáros van igazából a városban, az majd ekkor derül ki. Érteném a pánikot, ha rohamtempóban alakulnának forgalmas autó és parkolósávok kerékpársávvá, de sajnos nem így van.
A járdán zavarjuk a gyalogosokat, ugyanakkor az úton tekerve és/vagy a kerékpárutakat nem használva Önöket is. A kerékpár jármű, úton a helye. A járda a gyalogosoké. A gyalog-kerékpárutak pedig veszélyesek, sok rajtuk a baleset. A gyalogosok joggal félnek a járdára terelt és szoktatott bringásoktól, mi sem tudunk haladni, az autóvezetők gyakran elmulasztják az elsőbbségadást, jobb kanyarral keresztezve az addig járdán közlekedő kerékpárost. Több halálesetet okozott ez, de nem ők a hibásak. A gyalog-kerékpárutak rendszeridegenek minden városi közlekedő számára. Ezért is szeretnénk kerékpársávot a Nagykörútra. Az áruszállítás megoldható, számtalan európai példa áll a tervezők rendelkezésére. És ígérjük hogy használni fogjuk.

Jó parkolást,

Kürti Gábor
autós
Critical Mass Budapest

Erre már azt mondom: peace és respect. Nem zsigerből, ésszel. Jó lenne, ha minden bringás-autós párbeszédet az utóbbi hangnem jellemezne.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cmszombathely.blog.hu/api/trackback/id/tr961420832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása