Tedd le az autót az Autómentes Napon!

Csütörtökön, szeptember 22-én este fél 6-tól gyűlünk a Sportház előtt, aztán 6-kor elindulunk és bringázunk egy kicsit. A végcél ezúttal a Fő tér lesz.

A szombathelyi CM mindig azt jelenti, hogy együtt közlekedünk. Saját érdekünkben és a többi közlekedőre való tekintettel most is tartsunk be minden közlekedési szabályt!

A CM akkor lesz nagy, ha naggyá tesszük - innen letöltheted a plakátot és a szórólapnak, matricának valót. Tedd ki a suliban, a munkahelyen, bármilyen nyilvános helyen, ahol ismerős vagy ismeretlen vagy! Hívd el az ismerősöket! Hozd el a családot!

Kattints a képre, ott lesz teljes méretben:

 

 

210

Címkék: média tavasz cm szombathely 210

2011.05.01. 12:00

Kerülgetett minket az eső, mégis 210-en gyűltünk össze a végére. Új rekord, büszkék lehetünk magunkra.

Az Emlékműnél viszont utolért minket az eső, így a piknikezésből és hesszelésből csak a kötelező "ki bírja legtovább a levegőben tartani a bringát a bringaemelés végén?" és némi bringapólózás maradt. Egy visszafogottan derengő szivárvány azért vigasztalt egy darabig.

 

Küldjetek képeket, galériákat, videókat és médiamegjelenéseket, gyűjtsük össze mindet!

CM szervezői képek

CM a médiában

Alpokalja Online

Nyugat.hu

Vaskarika

Vas Népe Online

Westindex

Április 30-án újra megszálljuk a várost a tavasz és a bringázás örömére. Ez lesz a hatodik Critical Mass Szombathelyen.

Délután 4 órakor indulunk a Sportháztól, bejárjuk a várost, és a Fő tér érintésével az Emlékműnél zárjuk a délután egy közös bringás piknikkel.

Ne hagyd otthon a kockás plédet és a piknikes kosarat! Ha zenélsz, hozd a hangszeredet, a piknikhez KELL a zene!

Van ám az eseménynek Facebook-oldala is!

A CM a tiéd is, magadnak szervezed, töltsd le és nyomtasd ki a plakátot, tedd ki a suliban, a munkahelyeden, a boltban, amerre jársz! Lásd el a barátokat és ismeretleneket szórólappal!

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogy ne fogyjon el a lendület, egyből másnap, azaz május elsején délután egy laza túrára indulunk. A május elseje nem csak a reptérről és a virsli-sörről szólhat...

Október 23-án este elgázoltak egy kilencéves fiút Szombathelyen, a Dolgozók útja és a Torony utca kereszteződésénél. Az anyukája mögött tekert láthatósági mellényben, az utat keresztezték, hogy ráhajtsanak a túloldalon futó bicikliútra, amikor a városból kifelé hajtó autó elütötte. Kórházba szállították, de nem élte túl a balesetet.

A srác emlékére és minden elhaladó figyelmeztetésére vasárnap délután 4 órakor kihelyezünk egy szellembringát a baleset helyszínén.

Találkozzunk vasárnap fél 4-kor a Sportháznál vagy 4-kor a Dolgozók útja - Torony utca kereszteződésénél! Hozz magaddal mécsest, virágot, lámpát!

Vigyázzunk magunkra és egymásra! Az élet törékeny.

 

Két hete pénteken jelent meg egy cikk a Vas Népében a bringalopásokról, online is elérhető:

A Szombathelyi Rendőrkapitányság adatai alapján minden második napon ellopnak egy kerékpárt a város legkülönbözőbb helyeiről. Ebben az évben csak októberig százhetvenhat drótszamarat kötöttek el. Az elvitt biciklik több mint felét megtalálja a rendőrség. A tolvajok ellen erős zárakkal és jól megválasztott biciklitárolókkal védekezhetünk.

>>itt folytatódik

Tőled loptak már biciklit? A criticalmass.hu-n van gyűjtik a bejegyzéseket lakatolás témában, mindenképpen érdemes megnézni:

Hogyan zárd le a bringát?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Holnap, azaz október 9-én este fél 7kor összeülünk  a Thököly Borozóban (Thököly út 4.), hogy ötleteljünk egyet a CM lendületének továbbvitele érdekében.

Ha szeretnél tenni a szombathelyi bringáséletért, ott a helyed!

Hopp, egy Facebook esemény, jelezz vissza, ha jössz. 

Itt gyűjtjük össze a sajtómegjelenéseket és a Te képeidet, videóidat - ha valami lemaradt, küldd el kommentben!

Alon.hu

Nyugat.hu

Rádió Szombathely interjú 1. rész

Rádió Szombathely interjú 2. rész

Szombathelyi TV

Vaskarika.hu

Vasnepe.hu

Westindex.hu

 

_CaD_ videója 

Köszönjük meg magunknak, hogy ennyien ott voltunk, ismét kiváló teljesítményt nyújtottunk.

Jó ötlet volt az afterparti, köszönjük a 4sportos srácoknak.

Plakátolás nélkül is eljöttünk közel annyian, mint tavasszal, beérett a CM, nem kell senkinek külön mondani:

Autómentes Nap és Föld Napja (közeli hétvége) = Critical Mass = WIN

A tegnapi tekerés figyelemfelhívó része is jól sikerült, csont nélkül átment az üzenet a médiába, úgyhogy rajtunk a sor, használjuk ki a figyelmet és érjük is el, amit szeretnénk.

Áprilisban már jó lenne végigtekerni a Deák Ferenc utcán a Paragvári utca felől, új bringasávokat avatni és sok "Kivéve kerékpárral" táblának örülni.

Mivel ez magától nem fog bekövetkezni (bár az se lenne baj), ötleteljünk, írjunk az önkormányzati képviselőknek, a városházának (pl. van Városfejlesztési és Üzemeltetési osztály), szerveződjünk.

Valami elindult, ezt azok a srácok is jelzik, akik a bringapólót akarják meghonosítani a városban. Sok sikert, mi segítünk, ahol tudunk.

Ideje, hogy megmutassuk, mire képes 160 bringás, néhány jó ötlet és a lelkesedés.

Szombathely, odacsapunk!

Szeptember 22-én Autómentes Nap lesz, ez pedig az őszi Critical Mass napja.

Ezúttal emeljük a tétet, és konkrét célokért szállunk nyeregbe este 6 órakor a Sportháznál:

Hívjuk fel a figyelmet az idei KRESZ-változásokra, amelyek megkönnyíthetik a mi közlekedésünket!

Ha nem vagy velük tisztában, itt elolvashatod őket.

A CM után pedig vitassuk meg közösen, hogyan tudnánk fellépni a megvalósításuk érdekében.

Érjük el, hogy az arra alkalmas egyirányú utcákba a bringások mindkét irányból behajthassanak!

Legyenek kerékpáros nyomok és nyitott kerékpársávok az utakon!

Terjeszd, szervezd, készülődj, szólj minden ismerősnek és főleg:

Gyere el!

Plakátokat itt találsz, a részvételedről pedig itt biztosíthatsz minket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kattints, és megnőnek. Aztán nyomtathatod.

Idén is Mobilitási Hét, szeptember 16. és 22. között. Ennek alkalmából a MÁV-Start és a GYSEV ingyen szállítja a bringákat, csak kell hozzá ingyenes jegyet váltani.

Egész pontosan így szól a közlemény a MÁV hírlevélből:

 

A MÁV-START Zrt. és a GySEV Zrt. a 2010. évben (a tavalyi évhez hasonlóan) a következő kedvezményekkel csatlakozott a programsorozathoz:

  • 2010. szeptember 16-22. között díjmentes a kerékpárszállítás minden olyan járaton, melyen megengedett a kerékpárok szállítása. A kedvezmény díjmentes kerékpárjegy váltásával vehető igénybe.

  • 2010. szeptember 22-én, az Európai Autómentes Napon újra meghirdetik a vasúttársaságok a „Forgalmival a vasúton!” akciót. Ennek keretében ezen a napon a forgalmijukat felmutató utasok ingyenesen utazhatnak járatainkon. A kedvezmény igénybe vételéhez regisztrációs jegyet sem kell váltani, elég a (nem céges autóhoz tartozó) forgalmi engedély felmutatása. A feláras vonatok a hely- és pótjegy megváltása esetén vehetők igénybe.

Kérdés, hogy vajon halmozni is lehet-e az élvezeteket: 22-én forgalmival ingyen utazhatok ÉS szállíthatok bringát?

 

 

Amint arról itt is beszámoltunk, január elsejétől változott a KRESZ, és be lehet hajtani az egyirányú utcákba forgalommal szembe is - de csak ott, ahol a képen látható módon jelezték és persze bringával.

Az elmúlt több mint fél évben még nem sok helyen találkoztam a megvalósításával, de ha láttatok rá példát Szombathelyen, írjátok meg!

A téma annak az apropóján került most megint elő, hogy írt nekem a blog egyik olvasója, akit ottani lakosként dühít a Deák Ferenc utca jelenlegi helyzete. 

Az utca egyirányúsítása óta elég nagyot kell kerülni, ha az ember a Paragvári utca felől érkezik, a rendőrök pedig kihasználják a biciklisek azon hajlamát, hogy a legrövidebb utat választják, és az utcába szembe behajtókat sorra lebüntetik. 

A Deák Ferenc utca pont egy kétsávos, széles út, ahol simán elférne az autós és a biciklis egymás mellett, tehát megfelelő helyszín lenne az első, baloldalt látható tábla kihelyezésére.

 

A javaslataink:

1. A most következő, szeptemberi CM konkrét céljai közé vegyük fel a Deák kétirányúsítását biciklisek számára.

2. Gyűjtsük össze az olyan egyirányú utcákat, ahol lehetőség és hely is lenne a kétirányúsításra. 

3. Nézzük meg, milyen rendelkezéseket lehetne még átültetni a gyakorlatba a januári KRESZ módosításból.

Küldjétek el az ötleteiteket itt kommentben, emailben vagy a Fácsén!

 

 

180

Címkék: tavasz cm szombathely 180

2010.04.27. 11:08

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ismét emeltük a tétet, legyen továbbra is ez az irány!

Ugye hétköznap sem teszed le a bringát?

 

Cikkek, képek, videók

Bexter képei

Nyugat.hu

Rádió Szombathely

Szombathely.hu

Vaskarika

Vas Népe

Westindex

 

Ha fotóztál, videóztál, oszd meg itt vagy a Facebookon!  

Tavaszi plakát

Címkék: tavasz cm szombathely plakát föld napja

2010.04.13. 15:52

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kattints, és megnőnek.

Nyomtass Te is, szórólapozz, plakátolj! Ha tudtál nyomtatni, segíts, hogy kitegyék minél több boltban, biciklisboltban, tedd ki az iskolában, a munkahelyeden, a lépcsőházban.

Szombaton, azaz április 17-én délután 3-kor megyünk plakátolni. Találkozó a Sportháznál. Akkor is, ha esik, de nem fog, ígérem.

Ha jössz, hozz ecsetet, tapétaragasztót, tálkát/vödröt/lavórt, vizet. A plakátokat mi visszük.

Április 24-én vonulunk

Címkék: 24 cm szombathely április

2010.04.05. 15:12

Április 24-én, szombaton délután 3-kor, azaz 15:00-kor Critical Mass Szombathely, tavaszi felvonulás. Szokás szerint a Sportháztól indulunk.

Facebook-esemény

Terjeszd a hírt!

Lesz plakát, gyere plakátolni!

Még nincs végleges útvonal, segíts kitalálni!

 

Beszállnál a szervezésbe?

cmszhely[kukac]gmail[pont]com

A plakátolást itt is meghirdetjük.

 

 

 

 

 

 

 

Úgy érzem tavasszal megint egyre inkább hallatszik, hogy egy időzített bomba ketyeg Budapest közlekedéssel megvert utcái alatt. A tömegközlekedés visszaszorulóban, a személyautók ellehetetlenült helyzetben is szaporodnak, a gyalogosok egyre inkább ki vannak szorítva a járdákról is, és megjelent egy negyedik tényező, mindenütt felbukkant de még csak ritkán válik igazi problémává: a kerékpáron közlekedők hada. A rendőrség már felfigyelt rájuk, mert tavaly egy év alatt kétszeresére nőtt a kerékpáros balesetek száma.
Legutóbb nagyszerű biciklis élményem volt, és amikor lányomnak elmeséltem kifakadt: Látod miért nem írod ezt meg, miért mindig a fiataloknak kell kiállniuk a bringások mellett! Talán még olyat is mondott, talán csak én gondolom: lehet, hogy higgadtabban, más hangnemben tudok én szólni, mint a fiatalság, ami, ha puskaporos a levegő, jót tehet. Nem Hatvan, hanem hatvan felé kezdtem ugyanis rendszeresen biciklizni, és erről szeretnék beszámolni.

itt folytatódik

Nincs mit hozzátenni, jól felmondja a leckét. Csak így tovább!

PM10

Címkék: videó légszennyezés pm10

2010.01.20. 12:30

Baki Ádám filmje a szálló porról, a PM10-ről.

Magyarország légszennyezettsége jelenleg helyenként egészen ijesztő méreteket ölt, a kazincbarcikai 157%-os PM10 például kegyetlen. Nincs mit tenni, szívunk.


Személyesen Sinyától nektek 

A Kerékagyról

Úgyhogy épp itt az ideje, hogy megnézzük, mi érinti ebből a bringásokat.

A KRESZ módosítása a biciklis közlekedésben:

Bevezet négy sebességhatárt

Az eddigi általános 40 km/órás sebességhatár lakott területen lesz érvényes, azon kívül többek között a helyszíntől és az útviszonyoktól is függően további négy esetben vezet be eltérő sebességhatárt. Így például a sisakot viselő és utast nem szállító kerékpárosok lakott területen kívül 50km/h sebességgel is mehetnek, míg a gyalogosokkal közösen használt gyalog- és kerékpárúton legfeljebb 20 km/h sebességgel haladhatnak.


Nyitott kerékpársáv, nyitott kerékpársáv végeMeghatározza a "nyitott kerékpársáv" fogalmát,
a hozzá kapcsolódó burkolati jelet és jelzőtáblákat.

A „nyitott kerékpársáv" az úttesten útburkolati jellel a kerékpárok számára kijelölt forgalmi sáv, amelyet különleges esetekben egyéb járművek is használhatnak egyirányú közlekedésre. Autók akkor hajthatnak rá, ha erre előzéshez, szemből jövő jármű előli kitéréshez van szükség. Ezen túl a jobbra kanyarodáshoz is a nyitott kerékpársávot kell igénybe venniük.

Kerékpárok egyirányú utcába is behajtnak a forgalommal szemben

A módosítást követően a kerékpárosok a kiegészítő táblával jelölt egyirányú utcában kerékpársáv hiányában is a megjelölt forgalmi iránnyal szemben haladhatnak az úttest jobb széléhez húzódva.

A bringások előre mehetnek a piros lámpánál

A módosítások azt is lehetővé teszik, hogy a forgalmi okokból álló járművek mellett a kerékpárosok jobbról előre haladjanak.

Kerékpáros nyom útburkolati jelBevezeti a kerékpáros nyom fogalmát
amely a kerékpárosok részére az úttesten történő haladásra ajánlott közös útfelület, és rögzíti a jelölésére alkalmas burkolati jel formáját. Az így megjelölt úttesten fokozottan számolni kell kerékpárosok közlekedésével.

A módosítás feloldja a kerékpárosok szoros jobbra tartási kötelezettségét.


A kanyarodó járművek vezetői számára elsőbbségadást ír elő a módosítás.

Lehetővé teszik a kerékpárutakon várakozó járművek elszállítását

 Ironikus, hogy mindezt innen vettem.

Törvény- és rendeletalkotási bikkfanyelven a Magyar Közlöny 45257-ik oldalától kezdve olvashatóak a módosítások.

Megjelent a cikksorozat második része magyarul. 

Félelem a kerékpározástól 5/2 – A kerékpározástól való félelem felépítése

A kerékpározástól való félelem a „félelemmel teli társadalom” része (Glassner 2000; Massumi 1993). Az angol szociológus, Frank Furedi (2002) úgy érvel, hogy a nyugati társadalmakat a „félelem kultúrája” hatja át. Soha nem éltünk ennyire biztonságban, mégis soha nem féltünk még ennyire. ‘A “Légy óvatos!” figyelmeztetés uralja kulturális képzelőerőnket.’ (ugyanonnan). Olyan kultúrához tartozunk, amely „folyamatosan felnagyítja az emberekre leselkedő veszélyeket és kockázatokat” (uo). ‘A régebben egészségesnek és szórakoztatónak tartott tevékenységek… mára óriási egészségügyi kockázatokká váltak’ (uo.). Ráadásul, ‘ha valaki figyelmen kívül hagyja a biztonsági figyelmeztetéseket, megszegi az új erkölcsi konszenzust.’ (uo.).[1]

Itt folytatódik

 

 

Érdekes megközelítést használ Dave Horton. Amikor elkezdett terjedni az autózás, dönteni kellett: az autókat vagy a gyalogosokat szelidítik meg, kényszerítik az alkalmazkodásra. A gyalogosok (és bringások) húzták a rövidebbet.

A "vigyázz magadra" üzenete azt sugallja, hogy veszélyes helyre, az autók területére merészkedsz, ha kimész az utcára. Mit keresnek egyáltalán az autók a város utcáin? Nem azoknak kéne kihasználni azokat a tereket, akik ott élnek?

Az angol eredeti

Az első rész

 

A cyclechic.hu-n indult egy cikksorozat "Félelem a kerékpározástól" címmel, ami eredetileg a Copenhagenize.com-on jelent meg Dave Horton szociológustól. A cyclechic magyarra fordítgatja, mi pedig nyomon követjük és linkelgetjük szorgalmasan, mert jó.

Több külföldi szakmai cikket kéne lefordítani és bevinni a köztudatba, én is dolgozok ezirányú ötleteken.

Félelem a kerékpározástól - 1. rész, bevezetés

A legtöbben végre rájöttek, hogy a kerékpározás „jó dolog”, de sokan még mindig nem bicikliznek. Vajon mi akadályozza őket abban, hogy biciklire üljenek? A kifogások általában fizikai tényezőket sorolnak fel, például az éghajlatot, a hegyeket és az infrastruktúrát. A kerékpározás érzelmi akadályairól általában nem beszélnek, pedig ezek is legalább ugyanennyire fontosak. Az érzelmi tényezők között az első helyen szerepel a félelem a kerékpározástól. Valószínűleg már találkoztunk ezzel, legalábbis Angliában, ha olyan barátainkkal beszélünk, akik nem bicikliznek, hamar rájövünk, hogy tulajdonképpen kissé félnek a kerékpározás lehetőségétől.

Itt folytatódik.

 

Az EMPAMO már korábban is intelligens módon hallatott magáról, a mostani akciójuk is hasonló színvonalú. Végre meglátjuk, kik ezek az ingerült, "okos" faszik, akik szervezték. Az Index videója elég provokatív, szerintem az egész EMPAMO egy provokáció, annak viszont elsőrangú. Jól ráéreztek, mire ugrik a (bringás) közvélemény.

További adalék a témához a Fent és Lenten megjelent hanganyag, ahol a videón is szereplő, klímaváltozás-szkeptikus arc fejti ki, ami a videóból kimaradt. Tudniillik, hogy a klímaváltozás is a zsidóknak jó. Köszönjük.

Fixis-krúzeres suhanás a városon át. Nem kellenek a szavak.

Véget ért az őszi "Bringázz a Munkába" kampány, az induláskor már hőbörögtem egy sort. Holnap, október 31-én lesz Budapesten a zárórendezvény beszélgetéssel, koncerttel, divatbemutatóval.

Az előzetes adatok alapján 11 ezren teljesítették a 7 alkalmat több, mint 2 millió km-t tekerve.

Az azért nem gyenge.

De vajon hányan vettek részt a helyi cégek dolgozói közül?

Böngészgettem a végeredményeket és a következőket találtam, csapatonként megtett kilométer szerinti sorrendben:

 

Molkom Kft., Szombathely

2 fő, 420 km

Vasi Volán Zrt., Szombathely

4 fő, 386 km

MÁV-Start Szombathely

5 fő, 378 km

Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség, Szombathely

3 fő, 363 km

Szombathelyi Városi Ügyészség 1. csapat

4 fő, 361 km

Jabil Circuit Mo. Kft AMS Szombathely

2 fő, 344 km

Idősek Klubja Gencsapáti

3 fő, 291 km

Polgármesteri Hivatal, Szombathely

2 fő, 287 km

Nagy Lajos Gimnázium, Szombathely

5 fő, 244 km

Magyar Közút Nonprofit Zrt., Szombathely

1 fő, 202 km

Szombathelyi Városi Ügyészség 2. csapat

2 fő, 184 km

Gencsapáti Polgármesteri Hivatal 1. csapat

4 fő, 124 km

Szombathelyi Távhőszolgáltató Kft.

2 fő, 115 km

Szombathelyi Egyházmegyei Karitász

1 fő, 88 km

Belvárosi Fodrásszalon

2 fő, 68 km

Tourinform Szombathely

1 fő, 62 km

Metro áruház, Szombathely

1 fő, 52 km

Gencsapáti Polgármesteri Hivatal 2. csapat

1 fő, 28 km

MÁV Csoport, Szombathely

1 fő, 28 km

MÁV PFT. Szakaszmérnökség, Szombathely

1 fő, 26 km

Szombathelyi Waldorf Társas Kör

1 fő, 20 km

A BaM eredménylistáját az adott cég bringás dolgozóinak aránya alapján állítják össze.

Ezúttal nem hivatalosan, de eredményt hirdetek az "1 hónap alatt fejenként a legtöbbet bringázó csapat" kategóriában, Szombathelyen és környékén.

A győztes: Molkom Kft., Szombathely, fejenként 210 km.

Gratulálunk, csak így tovább. Többiek: lehet felzárkózni.

Kit hagytam ki?

Legközelebb tavasszal lesz BaM, de addig se tegyétek el a bringát!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A sport Vasvármegyében 

Sport-egyletek


SZOMBATHELYT a sportvilág is a magyar sport empóriumának tartja; és nem alap nélkül. Alig van része hazánknak, hol a sport különböző faja, de főkép az úgynevezett ember-sport oly tág teret hódított volna, mint Vasvármegyében s különösen Szombathelyen.
Az alkotmány ujraszületésekor alakították meg az első társadalmi szövetkezetet Szombathelyen, mely a sportnak legtöbb nemét kultiválja, a Torna-egylet et.
A torna-egylet alapszabályait 1868. április 18-án hagyta jóvá a belügyminiszter; tehát 5 évvel későbben alakult, mint a budapesti Nemzeti tornaegylet . Csarnoka 1000 ?-öl területén épült. Az építési költség alig haladta meg a 33,000 frtot; az iparosok úgyszólván haszon nélkül dolgoztak. A csarnok középterme 245ˇ33 ?-méter. A torna-egylet keretében alakult meg a Vívókör .
A szombathelyi sportegyletek közül korra a Korcsolyázó-egylet következik, mely 1877-ben alakult.
A sportéletnek igazi lendületet a kerékpár-sport adta meg s nemcsak a megyében, de az egész országban a kerékpár-kultusz felvirágoztatása körül nagy részük van a szombathelyieknek. A Pannonia kerékpáros-egylet 1892-ben alakult s már az első évben dicsőséget szerzett a gráczi versenyen a magyar dresznek.
A Savaria kiczikli-klub 1893-ban alakult.
A szombathelyi kerékpáros-egylet 1895-ben alakult. A két első egylet 1893-ban közösen alakította meg a Vasvármegyei sport-egyletet .

 

Kerékpáros versenypálya

 Már az első évben elkészült ez uj szövetségnek az országban páratlanul álló kerékpáros versenypályája s a következő évben felépítették nagy költséggel az atlétika majd minden nemét szolgáló sporttelepet. A kerékpáros pálya a városi parkban fekszik, 400 méter hosszú, a czéloldalon 8, egyebütt 7 méter széles; a fordulóknál a legnagyobb magassága 1ˇ85 méter. Burkolata sámfalvi mészkő-zuzalék és kátrányréteg. Modern technikai konstrukcziója, átmeneti görbéivel, a legjobb pályák egyikévé tette.
A Vasmegyei sport-egylet kerékpár-versenyeit a külföld a legjobb nevű magyar versenynek tartja.
A kerékpárversenyen kívül rendez egyéb atlétikai versenyeket (futás, diszkosz- és súlydobás, ugrás, stb.) s nem egy országos és világrekordot állított fel. (...)
A szombathelyi kerékpárosok száma 320; támogatásuk mellett indult meg Szombathelyen a "Magyar Kerékpáros" czímű sportlap.
A megyében kerékpáros-egyletek vannak még Körmenden ( Vasparipa-egylet , alakult 1789-ben), Kőszegen (Kőszegi Bicicli-Club , alakult 1893-ban, Szent-Gotthárdon (Kerékpáros-egylet , alakult 1894-ben.)

Innen.

Szépen rímel rá nervex írása a Tribute to Rouleur-ön a mai amatőr versenyek kapcsán.

No ennek a világnak szakadt vége idehaza a rendszerváltás után. Az állam szép lassan kivonult a sportból, e téren azonban a legnagyobb veszteséget talán nem is a sportállások eltűnése jelentette, sokkal inkább a tömegsportból való kivonulás. Mostanra eljutottunk oda, hogy már nemcsak legjobb sportolóink megélhetése függ döntően a tőkeerős magáncégektől, hanem a tömegsportrendezvények léte és a társadalom különböző rétegeinek sportban való általános részvétele is.

Ez nem csak a kerékpársportra igaz, az amatőr és tömegsport bármely területét lehetne példaként említeni. Az ingatlan nyilvánvalóan nagy üzlet, a sport csak viszi a pénzt. A rendszerváltás óta mintegy 120 sportpálya szűnt meg Magyarországon, a Levegő Munkacsoport a 4-es metró építésének Őrmezőt (Budapest XI. kerületének része) érintő munkálatai kapcsán állított össze egy listát (2. melléklet). A Millenáris Velodrom legújabbkori története szintén kiváló példa a politikai-pénzügyi érdekek előtérbe helyezésére, szerencsére a civil összefogás ebben az esetben tényleg csodákra volt képes.

Sajnos általános tendencia a hosszútávú társadalmi befektetések hiánya Magyarországon, mint amilyen a sport, az egészséges életmód népszerűsítése, a környezetvédelmi szempontok érvényesítése.

Végezetül érdemes elolvasni Ujj Zoltán szintén borúlátó írását, amely a pekingi "kudarcos" olimpia után jelent meg.

Úgy tűnik, ránk bízták, magunknak kell megteremtenünk a sporthoz szükséges feltételeket.