Bringázz a Munkába Szombathelyen
Címkék: szombathely önkormányzat bam bringázz a munkába
2009.09.14. 15:00
Holnapután, azaz szeptember 16-án indul a Bringázz a Munkába kampány (BaM) legújabb felvonása országosan. A CM-hez annyiban kapcsolódik, a bringázás elterjesztése a célja, elsősorban a munkába járás szintjén, de civilek helyett EU-s hátszéllel, az illetékes minisztérium támogatásával és a Kerékpárosklub szervezésében. A Kerékpárosklub munkatársai mellet sok tag és önkéntes is részt vesz a szakmai rész kitalálásában és lebonyolításában, a CM-hez képest tulajdonképpen csak a keret változik, a cél ugyanaz.
A Kerékpárosklub a korábbi résztvevő városok önkormányzatának küldött egy levelet a polgármesternek címezve azzal a kéréssel, hogy népszerűsítse a kampányt és szervezzen helyi rendezvényt. Az önkormányzat annyit tett, hogy egy az egyben továbbította ezt a levelet az önkormányzati dolgozóknak és munkáltatóknak, vagyis akik a belső levelezőrendszerben elérhetőek. A levél így kezdődik: "Tisztelt polgármester úr, polgármester asszony" :)
Idézgetek a levélből, mert elég konkrét tanácsokat adnak, sőt, segítséget is felajánlanak a résztvevőknek, amit érdemes lenne megfogadni és igénybe venni.
A levél a bringás reggeli szervezését ajánlja, mint bevált rendezvényötletet, amit az önkormányzat a helyi vállalkozókkal karöltve rendezhetne meg szeptember 22-én reggel.
A Bringás Reggeli kiváló alkalom arra, hogy a település megmutassa a környezetvédelem, a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét. Kiváló alkalom az egészséges életmód népszerűsítésére és a helyi identitás erősítésére is. Ugyanakkor alkalmat ad a helyi vállalkozók, vendéglátóhelyek bevonására is, sőt az önkormányzat jövőbeli terveinek, fejlesztéseinek ismertetésére is.
A BaM honlapon és a sajtóközleményekben ingyen megjelenhetne a helyi rendezvény, ezzel országos szintű publicitást kapna a program és a város.
A szervezésnek vannak minimális feltételei, ez hangosítást, egy kis színpadot és a bringával érkezőknek szánt ajándékot (péksüti, gyümölcs, víz) jelenti, meg persze az esemény meghirdetését. Ez nyilván költségekkel jár, ha nincs rá keret, itt jönne képbe a helyi vállalkozó bevonása.
A 2009 tavaszi kampány budapesti bringás reggelijén a 400 ajándék soknak bizonyult.
Szombathelyen ennek alapján nem tűnik nagy tételnek a nagyjából 50 ajándék. Főleg, hogy
a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a fenntartható életmódot és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintákat ösztönző kampányok szervezését...a KEOP-2009-6.1.0 pályázat alapján 3-5 millió forinttal támogatja.
Ennyi pénzből bőven futná még a visszaosztásra is:)
A Kerékpárosklub levele augusztusi keltezésű, egy hónap alatt simán meg lehet szervezni egy ilyet, csak akarat kell hozzá. Úgy tűnik, nem ártana ilyen bringás ügyekben egy civil partner, aki kézben tartja a dolgokat. Mondjuk a Magyar Kerékpárosklub szombathelyi területi szervezete, amelyik egyelőre nem létezik, de ez csak rajtunk múlik.
A bringás reggelin túl persze rengeteg lehetőség van a kampány népszerűsítésére, lehetne például azzal kezdeni, hogy azt a bizonyos emailt kicsit átírva, ezekkel a tippekkel kiegészítve az összes szombathelyi munkáltatónak elküldi az önkormányzat. Aztán kiteszi a kampány logóját vagy bannerét a város honlapjára. Esetleg elküldi a saját médiakontakjainak a sajtóiroda ezeket az infókat. A Kerékpárosklub BaM-os oldalán folyamatosan frissülnek az infók, elég sok ötletet lehet meríteni onnan is.
Szerencsére a tavaszi eredmények alapján azért eljut a munkáltatókhoz és a dolgozókhoz a kampány híre, végső soron ugyanis dolgozói szinten kell regisztrálni a részvételhez.
Nincs mit tenni, terjeszd a hírt, regisztrálj és bringázz a munkába te is!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pt_tomi 2009.09.18. 13:46:01
Az elsőn még csak egyénileg, de csapatban, a tavasziban már vállalatként neveztünk.
Már láttan a CM plakátokat a buszon:)
Nálam van még úgy 200 db körül, hétvégén még ragad pár házra.
gorbacsov 2009.09.18. 13:54:37
Igen, szerda este kerültek ki asszem vagy tegnap, öcsém ledílelte:)
Nálam nincs plakát, de hétvégén szervezhetünk vmi közös plakátolást, mondjuk holnap délután.